logo examenul tau

Blog ExamenulTau

  • Noutati Elevi
    • Romana
    • Matematica
  • Noutati Parinti
  • Noutati Profesori
  • ExamenulTau +
  • Contact

Log In

Become a part of our community!
Registration complete. Please check your email.
Lost your password?

Create an account

Welcome! Register for an account
The user name or email address is not correct.
Registration confirmation will be emailed to you.
Log in Lost your password?

Reset password

Recover your password
Password reset email has been sent.
The email could not be sent. Possible reason: your host may have disabled the mail function.
A password will be e-mailed to you.
Log in

Please enter key search to display results.

REZOLVARI Subiecte Simulare – Evaluare Nationala 2019 – proba la Limba si Literatura Romana – clasa a VIII-a

HomeEvaluare Nationala 2021REZOLVARI Subiecte Simulare – Evaluare Nationala 2019 – proba la Limba si Literatura Romana – clasa a VIII-a

REZOLVARI Subiecte Simulare – Evaluare Nationala 2019 – proba la Limba si Literatura Romana – clasa a VIII-a

rezolvari-simulare-2019-romana-clasa-8
rezolvari-simulare-2019-romana-clasa-8

SUBIECTUL I                               40 puncte

A. Scrie răspunsul pentru fiecae dintre cerinţele de mai jos.

1. Precizează câte un sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor subliniate: pustii, se preschimbă. 4 puncte

REZOLVARE:
pustii = goale, nelocuite, neumblate, părăsite
se preschimbă = se preface, se modifică, se transformă, se schimbă

2. Menţionează rolul virgulei din versul: Ah, nu-s valuri de zăpadă!. 4 puncte

REZOLVARE:
În versul “Ah, nu-s valuri de zăpadă!” virgula separă o interjecție de restul comunicării.

3.  Notează patru cuvinte din familia lexicală a cuvântului suflet. 4 puncte

REZOLVARE:

suflețel, sufletește, sufletesc, (a) însufleți, însuflețire, neînsuflețit, sufletist

4. Desparte în silabe cuvintele următoare: asculţi, mirositoare, fioroase şi iubeşte. 4 puncte

REZOLVARE:
as-culți, mi-ro-si-toa-re, fi-o-roa-se, iu-beș-te

5. Transcrie două cuvinte utilizate cu sens figurat din strofa a patra. 4 puncte

REZOLVARE:
valuri, plouă, joacă

6. Explică, în 30 – 50 de cuvinte, utilizarea adverbului iară din ultimul vers al poeziei. 4 puncte

REZOLVARE:
Adverbul iară din ultimul vers al poeziei subliniază relația dintre renașterea naturii și retrăirea unui sentiment. Forma veche cu care este folosit acesta, cu ă la sfârșit, ajută la formarea rimei încrucișate și la respectarea măsurii de 8 silabe a versurilor.

B. Redactează şi o compunere de minimum 150 de cuvintem în care să motivezi apartenenţa şa genul liric a poeziei Stai şi asculţi sub ramuri… de Şt. O. Iosif.  16 puncte

În compunerea ta, trebuie:

  • să precizezi două trăsături ale genului liric;
  • să prezinţi detaliat două trăsături ale genului liric, valorificând textul dat;
  • să ai un conţinut adecvat cerinţei;
  • să respecţi precizarea privind numărul minim de cuvinte.

REZOLVARE (planul compunerii):

I. INTRODUCERE:

– definiţia textului liric

II. CUPRINS:

Argumentarea apartenenţei textului Stai şi asculţi sub ramuri… de Şt. O. Iosif, la categoria textelor lirice:

a) exprimă gânduri, idei, sentimente ale autorului în mod direct (pentru fiecare strofă în parte scrii gândurile, ideile, sentimentele exprimate);
b) există eu liric (scrii mărcile eului liric în text);
c) limbajul este artistic, încărcat de subiectivitate:

  • imagini artistice şi figuri de stil (prezentarea celor mai importante imagini şi figuri de stil)
  • muzicalitate (ritm, rimă, măsură)

III. ÎNCHEIERE

Concluzii – rezumatul cuprinsului

SUBIECTUL  al II-lea                                   36 de puncte

A. Scrie răspunsul pentru fiecare dintre cerinţele de mai jos

1. Formulează câte un enunţ în care să precizezi următoarele aspecte din textul dat:

  • evenimentul istoric din cauza căruia a fost amânată înfiinţarea grădinii botanice;
  • anul în care a fost înfiinţată, ca instituţie, Grădina Botanică din Bucureşti 4 puncte

REZOLVARE:
– Înființarea grădinii botanice a fost amânată din cauza războiului Crimeii.
– Grădina Botanică din București a fost înființată ca instituție în anul 1860.

2. Scrie numele autorului şi titlul articolului din care este extras fragmentul. 4 puncte

REZOLVARE:
Andrei Vişan, Cum s-a înființat Grădina Botanică din București

3. Menţionează conjugarea şi modul verbelor subliniate în textul dat. 4 puncte

REZOLVARE: 
de așteptat – conjugarea I, modul supin
obținând – conjugarea a III-a, modul gerunziu

4. Precizează funcţia sintactică a cuvintelor subliniate, menţionând partea de vorbire prin care se exprimă: Ideea unei Grădini Botanice i se datorează lui Carol Davila, care îi cere încă din anul 1855 lui Barbu Ştirbey Vodă să i se acorde fondurile necesare înfiinţării. 4 puncte

REZOLVARE: 
care – subiect exprimat prin pronume relativ
înființării – complement indirect exprimat prin substantiv comun

5. Transcrie propoziţia subordonată din fraza următoare, precizând felul acesteia: În 1882, se desparte de catedra de istorie naturală a Facultății de Științe pentru a rămâne profesor de botanică la o catedră nou formată cu această ocazie, unde elaborează manuale de zoologie, botanică și geologie.  4 puncte

REZOLVARE:
unde elaborează manuale de zoologie, botanică și geologie – propoziție subordonată atributivă

6. Construieşte o frază alcătuită din două propoziţii, în care să existe o propoziţie subordonată completivă directă, introdusă prin adjectivul pronominal relativ care. 4 puncte

REZOLVARE:
            PP                            CD
I-am întrebat 1/care dintre ei vor veni.2/

B. Redactează o naraţiune de 150 – 300 de cuvinte, în care să prezinţi o întâmplare petrecută într-un muzeu.       12 puncte

În compunerea ta, trebuie:

  • să relatezi o întâmplare, respectând succesiunea logică a faptelor;
  • să precizezi două elemente ale contextului spaţio-temporal;
  • să ai un conţinut adecvat cerinţei;
  • să respecţi precizarea privind numărul de cuvinte.

REZOLVARE (model de structurare a narațiunii):

– o întâmplare, respectând succesiunea logică a faptelor – hotărârea unei clase de elevi de a merge la muzeu; oprirea în fața unei lucrări postmoderne care induce iluzii optice; un copil vede un monstru și se sperie; alt copil vede ceva de mâncare și i se face foarte foame; fiecare copil vede altceva; curatorul muzeului vine și le vorbește despre lucrare; copiii o privesc cu alți ochi.

– două elemente ale contextului spaţio-temporal – locul: muzeu; timpul: o zi din săptămâna „Școala altfel”.

– conţinut adecvat cerinţei:

  • introducere – fixarea locului, a timpului şi numirea participanţilor;
  • cuprins – relatarea succesivă a întâmplărilor, logica şi coerenţa expunerii prin folosirea cuvintelor de legătură (apoi, în acest timp, mai târziu, deodată, în acel moment etc.);
  •  încheiere – o impresie creată de evenimentul relatat.

NOTĂ! Respectarea, în lucrare, a ordinii cerinţelor nu este obligatorie.               

Vei primi 14 puncte pentru redactarea întregii lucrări (unitatea compoziţiei – 2 puncte; coerenţa textului – 2 puncte; registrul de comunicare, stilul şi vocabularul adecvate conţinutului – 2 puncte; respectarea normelor de ortografie – 3 puncte; respectarea normelor de punctuaţie – 3 puncte; aşezarea corectă a textului în pagină  – 1 punct; lizibilitatea – 1 punct).

Nu uita sa dai share:
Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
The following two tabs change content below.
  • Biografie
  • Articole recente

Bianca Varbanciu - Editor Coordonator ExamenulTau.ro

Bine ati venit pe Blogul ExamenulTau.ro! Aici veti gasi informatii utile despre Examenul de Evaluare Nationala, clasa a VIII-a, admiterea la liceu, sfaturi de invatare si multe altele. Testele si meditatiile online la matematica si romana care se regasesc in platforma ExamenulTau.ro va vor ajuta sa intrati la liceul dorit! Mult succes!

Articole recente scrise de Bianca Varbanciu - Editor Coordonator ExamenulTau.ro

  • 3 pasi pentru a lua note mari tot anul scolar - 15/09/2021
  • Politica pasilor mici – Pregatirea pentru examen se face tot anul - 08/09/2021
  • Invatare online sau meditatii clasice? - 01/09/2021
  • Rezolvările subiectelor la matematică, susţinute în cadrul Evaluării Naţionale, clasa a VIII-a, 2021 - 29/06/2021
  • Repere pentru rezolvarea subiectelor probei la Limba Română, susţinută în cadrul examenului de Evaluare Naţională, clasa a VIII-a, 2021 - 23/06/2021
articole similare:
  1. Barem evaluare si notare – Simulare Evaluare Nationala 2019 – proba la Limba si Literatura Romana – clasa a VIII-a
  2. REZOLVARI Subiecte Simulare – Evaluare Nationala 2019 – proba la Limba si Literatura Romana – clasa a VII-a
  3. Subiecte Simulare – Evaluare Nationala 2019 – proba la Limba si Literatura Romana – clasa a VIII-a

Barem evaluare si notare - Simulare Evaluare Nationala 2019 - proba la Limba si Literatura Romana - clasa a VII-a

REZOLVARI Subiecte Simulare - Evaluare Nationala 2019 - proba la Limba si Literatura Romana - clasa a VII-a

1 Comment

  1. toni Posted on: 16/06/2019

    Buna ziua! Am aflat ca daca nu ni se cere la subiectul II sa punem titlu compunerii, sa nu il punem. E o problema daca punem un titlu compunerii chiar daca nu ni se cere acest lucru? Nu e normal sa punem titlu chiar daca nu ni se cere, nu se sub’ntelege ca trebuie pus? Multumesc anticipat.

    Reply

Leave a comment Cancel reply

Categories

  • Educatia copilului adolescent
  • Evaluare Nationala 2021
  • Exercitii si probleme rezolvate
  • Lectii online
  • Lectii Online Matematica
  • Lectii Online Romana
  • Matematica
  • Noutati Parinti
  • Noutati Profesori
  • Romana
  • Sfaturi pregatire elevi
  • Solutii de invatare – elevi
  • Stiri si noutati din invatamant

Recent Posts

  • calendarul repartizarii cumputerizate la liceu

    S-a publicat calendarul repartizarii computerizate la liceu

    Feb 04 2016
  • nota 10

    7 lucruri pe care toti elevii de nota 10 le fac

    Feb 08 2016
  • fii mai productiv

    13 trucuri pentru a fi mai productiv

    Feb 09 2016
  • cum sa fii mai atent la ore

    Cum sa fii mai atent la ore. Iata 6 recomandari!

    Feb 11 2016

Tags Cloud

admitere liceu adolescenta adolescenti beneficii platforma examenul tau elevi evaluare nationala evaluare nationala clasa 8 evaluare nationala matematica evaluare nationala romana examen clasa 8 genuri literare invatarea online invatare online lectie online lectie online limba romana lectie online matematica lectie online matematica clasa 8 lectie online romana lectii matematica online lectii online matematica limba romana clasa 7 limba romana clasa 8 matematica matematica clasa 7 matematica clasa 8 matematica online meditatii online metode invatare note mari paltforma examenul tau parenting pareri examenul tau platforme online probleme adolescenti pronumele recomandari invatare sfaturi sfaturi adolescenti sfaturi elevi sfaturi invatare sfaturi parenting sfaturi parinti smart learning teme trucuri invatare

ExamenulTau.ro

Pregătire la matematică pentru Evaluarea Națională, în confortul casei tale și în ritmul tău.

Îți știi în permanență nivelul. Ai un plan de învățare personalizat. Accesezi sute de lecții video și mii de exerciții și probleme pe diverse grade de dificulate.

Recuperezi și aprofundezi materia cu: Teorie video. Teste pe nivele de dificultate. Rapoarte de evoluție.

© 2022 ExamenulTau.ro

Categorii

  • Noutăți pentru profesori
  • Noutăți pentru elevi
  • Noutăți pentru părinți

Urmărește-ne și pe: