Barem evaluare si notare – Simulare Evaluare Nationala 2019 – proba la Limba si Literatura Romana – clasa a VII-a

11/03/2019
barem-evaluare-simulare-evaluare-nationala-2019-romana-clasa-7

barem-evaluare-simulare-evaluare-nationala-2019-romana-clasa-7

EVALUAREA NAŢIONALĂ PENTRU ABSOLVENŢII CLASEI A VIII-A
Anul şcolar 2018 – 2019

 Probă scrisă
Limba şi Literatura Română

BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE

Simulare pentru clasa a VII-a


SUBIECTUL I             40 de puncte

A.
1. câte 2 puncte pentru notarea oricărui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor indicate (de exemplu: faima – renumele; trist – mâhnit etc.) 2 x 2 p. = 4 puncte
2. menţionarea rolului virgulei în secvenţa dată (izolează un substantiv în cazul vocativ de restul enunțului) 4 puncte
3. câte 2 puncte pentru explicarea modului de formare a cuvintelor subliniate din secvenţa dată 2 x 2 p. = 4 puncte
· câte 1 p. pentru precizarea mijlocului de îmbogățire a vocabularului prin care s-a format fiecare cuvânt (de exemplu: slujitorilor – format prin derivare; aprinși – format prin conversiune/schimbarea valorii gramaticale) – 2 x 1 p. = 2 p.
· câte 1 p. pentru explicarea modului de formare a celor două cuvinte (de exemplu: slujitorilor – format prin derivare cu sufixul -tor de la verbul a sluji; aprinși – adjectiv format prin conversiune din participiul verbului a aprinde) – 2 x 1 p. = 2 p.
4. câte 2 puncte pentru transcrierea oricăror două cuvinte care conţin diftong din secvenţa dată
(de exemplu: doua, uită, caii) 2 x 2 p. = 4 puncte
5. – câte 1 punct pentru notarea oricăror două trăsături ale genului epic, identificate în textul dat (de exemplu: prezența personajelor; acțiunea etc.) 2 x 1 p. = 2 puncte
– câte 1 punct pentru ilustrarea celor două trăsături ale genului epic (de exemplu: craiul, fata cea mică; mezina pleacă de acasă, pentru a îndeplini porunca împăratului etc.) 2 x 1 p. = 2 puncte
6. – precizarea oricărui motiv pentru care craiul este trist și plânge (de exemplu: Craiul este trist și plânge, deoarece se simte neputincios.) 3 puncte
– formularea răspunsului într-un enunţ 1 punct

B.
– formularea ideilor principale, dovedind înțelegerea textului: în totalitate – 4 p.; parțial – 2 p.
4 puncte
– prezentarea evenimentelor în succesiune logică: în totalitate – 2 p.; parțial – 1 p. 2 puncte
– respectarea regulilor de alcătuire a unui rezumat 8 puncte
· relatarea la persoana a III-a – 2 puncte
· tonul neutru/obiectivitate – 1 punct
· prezentarea ideilor fără utilizarea citatelor – 1 punct
· utilizarea verbelor la moduri și timpuri adecvate – 2 puncte
· transformarea dialogului în vorbire indirectă – 2 puncte
– încadrarea în limita de cuvinte 2 puncte

SUBIECTUL al II-lea                    36 de puncte

A.
1. câte 2 puncte pentru formularea corectă a fiecăruia dintre cele două enunţuri cerute (de exemplu: Georges Méliès a realizat un film despre o călătorie pe lună.; Povestea lui L. Frank Baum a fost scrisă în 1900.)
2. câte 2 puncte pentru scrierea numelui autoarei (Ileana Bîrsan) și a titlului publicației (Dilema veche) 2 x 2 p. = 4 puncte
3. – câte 1 punct pentru menţionarea modului fiecărui verb subliniat (să credem – conjunctiv; auziseră – indicativ) 2 x 1 p. = 2 puncte
– câte 1 punct pentru menţionarea timpului fiecărui verb subliniat (să credem – prezent; auziseră – mai-mult-ca-perfect) 2 x 1 p. = 2 puncte
4. – câte 1 punct pentru precizarea fiecărei funcţii sintactice (povești – complement direct; uitate atribut adjectival) 2 x 1 p. = 2 puncte
– câte 1 punct pentru precizarea fiecărei părţi de vorbire (povești – substantiv comun; uitate – adjectiv participial/provenit din verb la participiu) 2 x 1 p. = 2 puncte
5. notarea numărului de propoziții din fraza dată (trei propoziții) 4 puncte
6. alcătuirea unei propoziții în care substantivul film să aibă funcție sintactică de nume predicativ 4 puncte
– alcătuirea unei propoziții – 1 p.
– alcătuirea corectă a propoziţiei în care substantivul film să aibă funcție sintactică de nume predicativ – 3 p.

B.
– relatarea unei întâmplări: cu respectarea succesiunii logice a faptelor – 6 p.; cu respectarea parţială a succesiunii logice a faptelor – 4 p.; fără respectarea succesiunii logice a faptelor – 2 p. 6 puncte
– câte 1 punct pentru precizarea fiecăruia dintre cele două elemente ale contextului spaţio-temporal 2 x 1 p. = 2 puncte
– adecvarea conţinutului la cerinţă: în totalitate – 2 p.; parţial – 1 p. 2 puncte
– respectarea precizării privind numărul de cuvinte 2 puncte



Notă!
14 puncte se acordă pentru redactare, astfel:
– unitatea compoziţiei: câte 1 punct pentru fiecare compunere 2 x 1 p. = 2 puncte
– coerenţa textului: câte 1 punct pentru fiecare compunere 2 x 1 p. = 2 puncte
– registrul de comunicare, stilul şi vocabularul adecvate conţinutului: în totalitate – 2 p.; parţial – 1 p. 2 puncte
‒ respectarea normelor de ortografie (0 – 1 erori: 3 p.; 2 – 3 erori: 2 p.; 4 erori: 1 p.; 5 sau mai multe erori: 0 p.) 3 puncte
‒ respectarea normelor de punctuație (0 – 1 erori: 3 p.; 2 – 3 erori: 2 p.; 4 erori: 1 p.; 5 sau mai multe erori: 0 p.) 3 puncte
‒ aşezarea corectă a textului în pagină 1 punct
‒ lizibilitatea 1 punct

 

Nu uita sa dai share:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Share on Whatsapp
Whatsapp
The following two tabs change content below.

Bianca Varbanciu - Editor Coordonator ExamenulTau.ro

Bine ati venit pe Blogul ExamenulTau.ro! Aici veti gasi informatii utile despre Examenul de Evaluare Nationala, clasa a VIII-a, admiterea la liceu, sfaturi de invatare si multe altele. Testele si meditatiile online la matematica si romana care se regasesc in platforma ExamenulTau.ro va vor ajuta sa intrati la liceul dorit! Mult succes!

One thought on “Barem evaluare si notare – Simulare Evaluare Nationala 2019 – proba la Limba si Literatura Romana – clasa a VII-a

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.