Barem evaluare si notare – Simulare Evaluare Nationala 2019 – proba la Limba si Literatura Romana – clasa a VII-a

11/03/2019
barem-evaluare-simulare-evaluare-nationala-2019-romana-clasa-7

barem-evaluare-simulare-evaluare-nationala-2019-romana-clasa-7

EVALUAREA NAŢIONALĂ PENTRU ABSOLVENŢII CLASEI A VIII-A
Anul şcolar 2018 – 2019

 Probă scrisă
Limba şi Literatura Română

BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE

Simulare pentru clasa a VII-a


SUBIECTUL I             40 de puncte

A.
1. câte 2 puncte pentru notarea oricărui sinonim potrivit pentru sensul din text al cuvintelor indicate (de exemplu: faima – renumele; trist – mâhnit etc.) 2 x 2 p. = 4 puncte
2. menţionarea rolului virgulei în secvenţa dată (izolează un substantiv în cazul vocativ de restul enunțului) 4 puncte
3. câte 2 puncte pentru explicarea modului de formare a cuvintelor subliniate din secvenţa dată 2 x 2 p. = 4 puncte
· câte 1 p. pentru precizarea mijlocului de îmbogățire a vocabularului prin care s-a format fiecare cuvânt (de exemplu: slujitorilor – format prin derivare; aprinși – format prin conversiune/schimbarea valorii gramaticale) – 2 x 1 p. = 2 p.
· câte 1 p. pentru explicarea modului de formare a celor două cuvinte (de exemplu: slujitorilor – format prin derivare cu sufixul -tor de la verbul a sluji; aprinși – adjectiv format prin conversiune din participiul verbului a aprinde) – 2 x 1 p. = 2 p.
4. câte 2 puncte pentru transcrierea oricăror două cuvinte care conţin diftong din secvenţa dată
(de exemplu: doua, uită, caii) 2 x 2 p. = 4 puncte
5. – câte 1 punct pentru notarea oricăror două trăsături ale genului epic, identificate în textul dat (de exemplu: prezența personajelor; acțiunea etc.) 2 x 1 p. = 2 puncte
– câte 1 punct pentru ilustrarea celor două trăsături ale genului epic (de exemplu: craiul, fata cea mică; mezina pleacă de acasă, pentru a îndeplini porunca împăratului etc.) 2 x 1 p. = 2 puncte
6. – precizarea oricărui motiv pentru care craiul este trist și plânge (de exemplu: Craiul este trist și plânge, deoarece se simte neputincios.) 3 puncte
– formularea răspunsului într-un enunţ 1 punct

B.
– formularea ideilor principale, dovedind înțelegerea textului: în totalitate – 4 p.; parțial – 2 p.
4 puncte
– prezentarea evenimentelor în succesiune logică: în totalitate – 2 p.; parțial – 1 p. 2 puncte
– respectarea regulilor de alcătuire a unui rezumat 8 puncte
· relatarea la persoana a III-a – 2 puncte
· tonul neutru/obiectivitate – 1 punct
· prezentarea ideilor fără utilizarea citatelor – 1 punct
· utilizarea verbelor la moduri și timpuri adecvate – 2 puncte
· transformarea dialogului în vorbire indirectă – 2 puncte
– încadrarea în limita de cuvinte 2 puncte

SUBIECTUL al II-lea                    36 de puncte

A.
1. câte 2 puncte pentru formularea corectă a fiecăruia dintre cele două enunţuri cerute (de exemplu: Georges Méliès a realizat un film despre o călătorie pe lună.; Povestea lui L. Frank Baum a fost scrisă în 1900.)
2. câte 2 puncte pentru scrierea numelui autoarei (Ileana Bîrsan) și a titlului publicației (Dilema veche) 2 x 2 p. = 4 puncte
3. – câte 1 punct pentru menţionarea modului fiecărui verb subliniat (să credem – conjunctiv; auziseră – indicativ) 2 x 1 p. = 2 puncte
– câte 1 punct pentru menţionarea timpului fiecărui verb subliniat (să credem – prezent; auziseră – mai-mult-ca-perfect) 2 x 1 p. = 2 puncte
4. – câte 1 punct pentru precizarea fiecărei funcţii sintactice (povești – complement direct; uitate atribut adjectival) 2 x 1 p. = 2 puncte
– câte 1 punct pentru precizarea fiecărei părţi de vorbire (povești – substantiv comun; uitate – adjectiv participial/provenit din verb la participiu) 2 x 1 p. = 2 puncte
5. notarea numărului de propoziții din fraza dată (trei propoziții) 4 puncte
6. alcătuirea unei propoziții în care substantivul film să aibă funcție sintactică de nume predicativ 4 puncte
– alcătuirea unei propoziții – 1 p.
– alcătuirea corectă a propoziţiei în care substantivul film să aibă funcție sintactică de nume predicativ – 3 p.

B.
– relatarea unei întâmplări: cu respectarea succesiunii logice a faptelor – 6 p.; cu respectarea parţială a succesiunii logice a faptelor – 4 p.; fără respectarea succesiunii logice a faptelor – 2 p. 6 puncte
– câte 1 punct pentru precizarea fiecăruia dintre cele două elemente ale contextului spaţio-temporal 2 x 1 p. = 2 puncte
– adecvarea conţinutului la cerinţă: în totalitate – 2 p.; parţial – 1 p. 2 puncte
– respectarea precizării privind numărul de cuvinte 2 puncte



Notă!
14 puncte se acordă pentru redactare, astfel:
– unitatea compoziţiei: câte 1 punct pentru fiecare compunere 2 x 1 p. = 2 puncte
– coerenţa textului: câte 1 punct pentru fiecare compunere 2 x 1 p. = 2 puncte
– registrul de comunicare, stilul şi vocabularul adecvate conţinutului: în totalitate – 2 p.; parţial – 1 p. 2 puncte
‒ respectarea normelor de ortografie (0 – 1 erori: 3 p.; 2 – 3 erori: 2 p.; 4 erori: 1 p.; 5 sau mai multe erori: 0 p.) 3 puncte
‒ respectarea normelor de punctuație (0 – 1 erori: 3 p.; 2 – 3 erori: 2 p.; 4 erori: 1 p.; 5 sau mai multe erori: 0 p.) 3 puncte
‒ aşezarea corectă a textului în pagină 1 punct
‒ lizibilitatea 1 punct

 

Nu uita sa dai share:
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.