Blog ExamenulTau
Log In
Become a part of our community!
Registration complete. Please check your email.
Create an account
Welcome! Register for an account
The user name or email address is not correct.
Reset password
Recover your password
Password reset email has been sent.
The email could not be sent.
Possible reason: your host may have disabled the mail function.
Am lucrat 44 de ani în învăţământ, am predat matemaică, cu rezultate bune şi foarte bune (pot confirma foştii mei elevi. Consider că temele la matematică, corect dozate, sunt capitale. Exeistă riscul ca acest ordin să fie aplicat greşit. Deseori noi trecem de la o extremă la cealaltă!
Bună seara, dnul Doagă! În primul rând, vă mulţumim pentru eforturile depuse de dvs. pentru a vă ajuta elevii să obţină acele rezultate! Referitor la temele la matematică, suntem 100% de acord cu dvs. – exersarea este foarte importantă, mai ales acasă, mediul relaxant pentru copil, locul în care acesta poate încerca exerciţii şi greşi fără consecinţe. Vă mulţumim foarte mult pentru mesajul dvs.!
Temele pentru acasă sunt foarte importante dacă sunt reprezentative pentru aprofundarea cunoștințelor dobândite la clasa ,bine dozate si date diferențiat, in funcție de nivelul intelectual al elevului.
Bună ziua, dna Duţă! Vă mulţumim pentru mesaj. Aţi subliniat un aspect foarte important al problemei: faptul ca fiecare elev învaţă în ritm propriu!
Consider ca temele pt acasa isi au ristul lor, atata timp cat constituie o fixare a cunostintelor dobandite la clasa si nu o corvoada. Deasemenea, consider ca acasa ar trebui sa rezolve probleme de dificultate redusa, cele dificile rezolvandu-se in clasa.
Bună ziua, dna Opriş! Suntem întru totul de acord cu dvs. Vă mulţumim pentru mesaj!
Consider şi eu că se exagerează cu temele date pentru acasă. Ceea ce nu s-a spus în acest articol este faptul că aceste teme exagerate sunt date cu preponderenţă la matematică. Deci ar fi bine să nuanţăm puţin problema. Cred că sunt mari interese financiare de a-i determina pe părinţi să apeeze la ore în particular pentru ca copilul lor să facă faţă cerinţelor şcolare.
În privinţa susţinerii că nota ar trebui comunicată doar elevului şi că ar trebui să fie doar o competiţie a elevului cu el însuşi sunt doar parţial de acord. Realitatea este că trăim într-o societate competitivă şi într-o anumită măsură trebuie să recunoaştem rolul competiţiei de a promova pe cei mai capabili. De asemenea trebuie să fim şi corecţi. Elevii îşi compară între ei performanţele şi evaluările făcute de profesori. Aşa că e corect ca ei să ştie ce notă au luat ceilalţi pentru a vedea că e o evaluare corectă. Dar e enecesar să lucrăm la mentalitatea noastră şi a elevilor ca să înţelegem că nu putem fi pe primul loc la toate. Că şi cei cu rezultate şcolar emai slabe pot să aibă anumite calităţi în care să+i întreacă pe ceilalţi şi că soceietatea are nevoie şi de aceştia.
Bună ziua, dnul Ivan! Vă mulţumim pentru mesaj! Este foarte interesant ce susţineţi 🙂
Eu cred ca matematica si limba romana sunt considerate ca fiind cele mai importante materii de studiu pentru gimnaziu. Din acest motiv, unii profesori exagereaza cu temele la aceste obiecte si ,in acest mod, elevului i se limiteaza posibilitatea largirii orizontului de cunoastere pentru celelalte discipline. De exemplu, la limba romana ,unii profesori cer elevilor (pe langa temele de zi cu zi) sa citeasca o carte ( nu la alegerea copilului ) in 3 saptamani si , in loc sa se discute liber pe marginea acesteia, , au de facut povestirea cartii in scris si apoi li se da test. Copiii ajung sa citeasca cu stresul acelei povestirii si mai ales a testului ce-i asteapta dupa! Sunt acum caiete de lucru la istorie, proiecte si excursii tematice la geografie, cercuri de fizica ,de chimie ,etc. Cati dintre elevii de azi pot participa la toate acestea ? Multi isi doresc , dar nu au timp ! Domnilor profesori , ganditi-va la dreptul copiilor de a alege, de a selecta si de a descoperii lumea si tot ce ii inconjoara! Dragi dascali ,hai sa ne reactualizam de cate ori este nevoie modulul psiho-pedagogic !!! Din pacate, sunt tot mai multi profesori care tin cont de acest modul si asta doar la examenele pe care le dau…. Daruiti-le elevilor dumneavoastra, nu doar informatii , reguli si cerinte ci si intelegere, incredere si iubire !!
Bună ziua! Aţi adus în discuţie nişte idei foarte importante. Vă mulţumim pentru mesaj!
Problema este că actuala organizare a procesului de învăţământ nu oferă profesorului cadrul organizatoric pentru a putea stabili cantitatea şi dificultatea temelor pentru acasa astfel încât elevul să nu depăşească cele două ore, conform dispoziţiei ministrului. La clasele I-IV problema este rezolvată de învăţător, principalul (sau unicul) organizator al activităţilor didactice la nivelul clasei, dar la clasele V-XII …?
Concret, cum ştie profesorul, de exemplu de română, cum să stabilească tema astfel încăt elevul să rezolve în cele două ore temele şi la matematică, istorie, limba modernă etc.?
Această problemă poate fi rezolvată, la nivelul instituţiei de învăţământ, prin înfiinţarea unei comisii (similară comisiei metodice) care să reunească profesorii care predau la aceeaşi clasă, sub conducerea dirigintelui clasei respective. În acest cadru organizatoric ar putea fi dezbătute şi alte probleme legate de performanţele şcolare, aptitudinile sau comportamentul elevilor clasei respective.
Din păcate, acest demers presupune reformarea mentalităţii personalului didactic, reconsiderarea demersului didactic pentru a-l face mai atractiv pentru elevi, astfel încât să fie atinse obiectivele lecţiei, implicarea serioasă în observarea comportamentului elevilor etc. Dacă cineva ar spune profesorilor că trebuie să munceasc mai mult şi altfel decât au făcut-o până acum ce reacţii ar isca?
Bună seara, dnul Vicenţiu! Aşa este, demersul propus de dvs. ar implica o reorganizare totală în învăţământ, care ar fi, cel mai probabil, şi una de durată. Vă mulţumim pentru mesajul dvs. foarte informativ!
Comisia la care faceti referire exista de foarte multa vreme in invatamantul romanesc, este vorba despre CONSILIUL CLASEI (vezi ROFUIP 2016 / p.23 si urm.)
Bună ziua, dnule Vicenţiu! Vă mulţumim pentru răspunsul dvs.!
Sunt de acord cu teme pt acasa la obiectele de baza si in c antitati moderate.Nu sunt de acord cu teme de scris la istorie,geografie,religie,biologie,etc.Alt aspect important este tema de genul ,,de facut din ORIGAMI insectele care se invata la biologie,sau de prezentat in programul POINT,o compunere la franceza…Timp irosit inutil.Mai sunt si alte anomalii.
Bună seara, dna Donciu! Sugestia dvs. de a se renunţa la temele acelor materii este una propusă şi în trecut, de către alţi părinţi. Care consideraţi că ar fi beneficiile unor teme exclusiv la Română şi Matematică? Cât despre temele “atipice” menţionate de dvs., este oare posibil ca acestea să aibă scopul de dezvoltare a creativităţii copiilor?
Buna seara doamna Bianca ! Fiecare ministru cand a venit la ,,putere” , nu numai cel al educatiei sau cum ii mai spune, sau cum ii va spune ( nu ma mai intereseaza), a venit cu tot felul de idei nastrusnice . Provin dintr- o familie saraca . Saraca dar nu cu duhul… a dat doi profesori ! Unul de matematica si, pe mine, de educatie fizica si in acelas timp sportiv de performanta si…..sef de promotie la IEFS Bucuresti in 1975. Am fost elev, student, profesor… acum …pensionar partial anticipat. M- am saturat ! Asta nu mai este invatamant sau cum vreti sa- i spuneti. Nici nu vreau sa ma gandesc la cuantificarea temelor . N- am muncit mai putin de 6- 8 ore pe zi . Si am invatat. Am avut si eu doi copii in ,,ograda” Am avut nitica pregatire si am putut sa- i ajut . Dar nu terminau temele in 2 ceasuri ! Vad ce se intampla acum ! Nu le trebuie nici douazeci de minute ! Nici nu stiu ce orar au pentru a doua zi unii dintre ei. Decat schimba ce au pe ei si fug sa prinda microbuzul scolar. Asa ca… i- a ,,boierit” sfintia- sa Dumitru….
Bună ziua, dnule Ene! Vă mulţumim pentru că aţi împărtăşit cu noi punctul dvs. de vedere!