Rezolvari subiecte simulare Evaluare Nationala 2018 – proba la romana

27/03/2018
rezolvari subiecte romana simulare 2018

rezolvari subiecte romana simulare 2018

Afla rezolvarile subiectelor la romana din cadrul simularii Evaluarii Nationale, clasa a VIII-a, 2018, sustinute in data de 5 martie 2018.

>> VEZI AICI SUBIECTELE LA ROMANA DIN CADRUL SIMULARII EVALUARII NATIONALE 2018
>> VEZI AICI BAREMUL DE EVALUARE SI NOTARE

 

SUBIECTUL I                                                                                                        (40 de puncte)

A.1.

R: să te mândrești – să te lauzi, să te fălești, să te fudulești, să te îngâmfezi
iute – repede, accelerat

 

A.2.

R: În secvența dată, virgula izolează un substantiv în vocativ de restul enunţului.

 

A.3.

R: mea – adjectiv pronominal posesiv provenit din pronume posesiv, format prin conversiune
încet – adverb de mod provenit din adjectiv, format prin conversiune

 

A.4.

R: pleci – 5 litere, 4 sunete
încet – 5 litere, 5 sunete

 

A.5.

R:

Idei principale

  1. Trestia îl „compătimește” pe stejar pentru ritmul său lent de creștere.
  2. Stejarul îi demonstrează salciei că, spre deosebire de ea, el este rezistent și sănătos.

 Idei secundare

1.1. Stejarul are șase ani.
1.2. Trestia are trei luni.
1.3. Trestia a crescut mai înaltă decât stejarul.
2.1. Salcia se apleacă la cel mai ușor vânt.
2.2. Salcia se usucă foarte repede sub arșiță.
2.3. Scoarța stejarului îl apără de intemperiile naturii.

 

A.6.

R: Stejarul afirmă că poate înfrunta și trăsnete pentru a evidenția diferența dintre el și trestie.

 

B.

R: (model de structurare a compunerii):

Planul compunerii Compunerea
Introducere: definiția fabulei. Fabula este o specie a genului epic, în versuri sau în proză, în care sunt satirizate defecte umane prin intermediul unor personaje din lumea animalelor, a plantelor sau a lucrurilor, cărora li se atribuie, prin personificare, însuşiri omeneşti.
Cuprins: Argumentarea faptului că textul „Stejarul și trestia” este o fabulă:

a) specie a genului epic; are:

– acţiune (rezumat);

– personaje (enumerare);

– narator (perspectiva narativă).

b) prin intermediul unor arbori, critică defecte omeneşti:

– îngâmfarea, superficialitate… (trestia) – explicaţie, citate;

– superioritate, agresivitate… (stejarul) – explicaţie, citate.

c) are o structură specifică:

– textul narativ;

– morala (învăţătura).

d) caracterul educativ al mesajului.

Textul „Stejarul și trestia” de Gheorghe Sion este o fabulă, pentru că are toate caracteristicile acestui tip de text.

În primul rând, este un text epic. Are acţiune, personaje, narator.

Acţiunea este simplă .…………………………….……………………………….

Personajele sunt …………………………………………………………………

Naratorul povesteşte la persoana a III-a. …………………………………

În al doilea rând, textul este fabulă, deoarece, prin intermediul unor arbori, sunt criticate defecte umane.

Trestia este tipul omului ……………………………..……..……….………….

Stejarul este tipul omului …………………………………………………….

În al treilea rând, textul are o structură specifică fabulei. Prima parte conţine ……………………………………………………………, iar a doua parte ………………………………………………………………………………….

În sfârşit, textul este fabulă, pentru că are un mesaj educativ: …………………………………………………………………………………

Încheiere: concluzie. În concluzie, „Stejarul și trestia” este fabulă, deoarece ………………

 

SUBIECTUL al II-lea                                                                 (36 de puncte)

A.1.

R:

  • „Cartea junglei” a fost publicată pentru prima dată în 1894.
  • Personajul creat de cineaști este „Regele Louie”.

 

A.2.

R: Fragmentul este extras din articolul „Cartea junglei explicată. Fiarele sălbatice”, apărut în revista Terra Magazin.

 

A.3.

R: se crede – diateza reflexivă, modul indicativ

ar fi putut – diateza activă, modul condițional-optativ

 

A.4.

R: alți – atribut adjectival exprimat prin adjectiv pronominal nehotărât

bețe – complement direct exprimat prin substantiv comun

 

A.5.

R: „în care ar fi ușor”– propoziţie subordonată atributivă

„să ți-l imaginezi pe Regele Louie balansându-se printre copaci” – propoziţie subordonată subiectivă

 

A.6.

R (model):

M-a anunțat când va veni acasă.

 

R (model de structurare a narațiunii):

– o întâmplare, respectând succesiunea logică a faptelor – hotărârea unei clase de elevi de a merge la grădina zoologică; oprirea în fața adăpostului maimuțelor; hrănirea maimuțelor; furtul telefonului mobil al unui vizitator de către o maimuță; solicitarea ajutorului unui îngrijitor; recuperarea telefonului.

– două elemente ale contextului spaţio-temporal – locul: grădina zoologică din localitate; timpul: o zi însorită de primăvară.

– conţinut adecvat cerinţei:

  • introducere – fixarea locului, a timpului şi numirea participanţilor;
  • cuprins – relatarea succesivă a întâmplărilor, logica şi coerenţa expunerii prin folosirea cuvintelor de legătură (apoi, în acest timp, mai târziu, deodată, în acel moment etc.);
  •  încheiere – o impresie creată de evenimentul relatat.

 

Nu uita sa dai share:
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
The following two tabs change content below.

Bianca Varbanciu - Editor Coordonator ExamenulTau.ro

Bine ati venit pe Blogul ExamenulTau.ro! Aici veti gasi informatii utile despre Examenul de Evaluare Nationala, clasa a VIII-a, admiterea la liceu, sfaturi de invatare si multe altele. Testele si meditatiile online la matematica si romana care se regasesc in platforma ExamenulTau.ro va vor ajuta sa intrati la liceul dorit! Mult succes!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.