Subiecte rezolvate Limba Romana – Evaluare Nationala 2018

12/06/2018
rezolvari-subiecte-romana-evaluare-nationala-2018

rezolvari-subiecte-romana-evaluare-nationala-2018

EVALUAREA NAŢIONALĂ PENTRU ABSOLVENŢII CLASEI A VIII-A
Rezolvari subiecte probă scrisă
 Limba şi literatura română

► Click aici: BAREM DE EVALUARE ŞI DE NOTARE
► Click aici: SUBIECTE LIMBA ROMANA, EVALUARE NATIONALA CLASA A VIII-A, 2018

Subiectul I A

  1. crengi = ramuri, crăci

întotdeauna = mereu, totdeauna, pururi

  1. În structura de-acolo, cratima are rolul de a asigura rostirea împreună a două cuvinte diferite. / În structura de-acolo, cratima se folosește pentru a evita hiatul.
  1. auriu – format prin derivarea substantivului aur cu sufixul –iu
    des – adverb provenit din adjectiv prin schimbarea valorii gramaticale (conversiune)
  1. continuat, excursia, aici, luam
  1. Idei principale:
    a) Părinții și cei patru copii merg într-o ultimă excursie.
    b) Familia crede că a venit ursul peste ei, dar era doar un alt turist.

 Idei secundare:

a)
1. Peisajul și vremea sunt splendide.
2. Cei șase excursioniști fac un prim popas la Poiana Coștilei.

b)
1. Când aud un zgomot, cei din familie cred că este un urs.
2. Excursioniștii, cu excepția lui Doru, sunt dispuși să lase ursului mâncarea, pentru a scăpa de acesta.

  1. Personajele erau gata să lase mâncarea ursului ca acesta să-i lase și el în pace.

Subiectul I B (sugestie de răspuns)

Planul compunerii Compunerea
Introducere → definiția genului epic. Genul epic cuprinde totalitatea operelor narative în care se relatează fapte, evenimente, întâmplări cu o anumită semnificație, puse pe seama unor personaje și povestite de un narator.
Cuprins → Argumentarea faptului că fragmentul din textul „Inocenții” de Ioana Pârvulescu  aparține genului epic:

– are acţiune (rezumat, momentele subiectului);

– are personaje (enumerare și scurtă prezentare);

– are narator (felul naratorului, persoana la care narează).

– se foloseşte naraţiunea, ca mod de expunere principal.

„Inocenții”, de Ioana Pârvulescu este un text epic, deoarece are trăsăturile acestui tip de text.

În primul rând, are acţiune. ……………..………………

În al doilea rând, textul este epic, deoarece are personaje: ……………………………………………………………

În al treilea rând, caracterul epic al textului este dovedit de prezenţa naratorului, care povesteşte ………………………………………………………………………………

În sfârşit, ca în orice text epic, sunt folosite toate modurile de expunere: ………….……………………

Încheiere → concluzie. În concluzie, textul „Inocenții” aparține genului epic, deoarece are trăsăturile acestui gen.

 

Subiectul II A

  1. – Guvernatorul care a pus temelia cetății Alba Carolina se numea Stefan Kornis.

– Cetatea Alba Carolina avea rol în sistemul de apărare al habsburgilor împotriva turcilor. / Cetatea Alba Carolina avea rol de consolidare a puterii în teritoriile ocupate de habsburgi.

  1. Adina Brânciulescu; anul 2017
  2. momentul – gen neutru, cazul Ac

gărzii – gen feminin, cazul G

  1. conține – predicat verbal exprimat prin verb predicativ

același – atribut adjectival exprimat prin adjectiv pronominal demonstrativ de identitate

  1. „care se întrec în a-și înălța cât mai mult smartphone-urile peste capetele rândurilor din față” – propoziție subordonată atributivă

„ca să facă poze” – propoziție subordonată de scop (finală)
„și să filmeze momentul” – propoziție subordonată de scop (finală)

      PP                                     SB
Este important 1/ cum înveți pentru examene. 2/

 

Subiectul II B (model de răspuns)

 – o întâmplare, respectând succesiunea logică a faptelor – hotărârea unei clase de elevi de a merge în excursie la o cetate; sosirea la cetate; vizitarea ruinelor; țipătul unui copil la vederea unei fantome; solicitarea ajutorului profesorilor însoțitori; calmarea copilului.

– două elemente ale contextului spaţio-temporal – locul: Ruinele Cetății Șiria; timpul: o zi de vară.

– conţinut adecvat cerinţei:

  • introducere – fixarea locului, a timpului şi numirea participanţilor;
  • cuprins – relatarea succesivă a întâmplărilor, logica şi coerenţa expunerii prin folosirea cuvintelor de legătură (apoi, în acest timp, mai târziu, deodată, în acel moment etc.);
  •  încheiere – o impresie creată de evenimentul relatat.

 

Nu uita sa dai share:
Share on Facebook
Facebook
Share on Google+
Google+
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
The following two tabs change content below.

2 thoughts on “Subiecte rezolvate Limba Romana – Evaluare Nationala 2018

    1. Bianca Varbanciu - Editor Coordonator ExamenulTau.ro Post author

      Bună Larisa şi îţi mulţumim pentru mesaj! Te rog să detaliezi. Ce informaţie diferă de lecţia care ţi-a fost predată la clasă?

      Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.